Hvorfor vil du gerne træne?

Når du tegner et fitnessabonnement er det altafgørende for din succes, at du gør dig nogle tanker om hvorfor du gerne vil træne. Og om hvilke mål du gerne vil opnå.

Der er meget forskel på om du træner for at:

* Forbedre din kondition og dit generelle velvære

* Komme ned i vægt og forbedre din sundhed og måske også selvtillid

* Øge din styrke og bevægelighed som en del af genoptræning efter en skade eller sygdom

* Eller om du som kvinde vil finde på plads igen i din krop efter en eller flere fødsler

Hvordan vil du gerne opnå dine mål?

Hvordan forestiller du dig processen frem mod at du opnår dine mål?

* Har du masser af tid til at gå frem i et roligt tempo eller vil du gerne se en hurtig forandring?

* Må det godt være hårdt eller ved du med dig selv at det først og fremmest skal være sjovt og til at overskue?

* Hvor ofte og hvor varieret vil du gerne træne?

Der er ingen rigtige og forkerte svar, kun dem der passer på dig!

Med én eneste undtagelse: Hvis du aldrig har trænet før, så anbefaler vi altid at lægge stille og roligt ud. Giv dig selv tid og lov til at prøve nogle forskellige træningsformer. Mærk efter hvilken træning der giver dig den største effekt og - ikke mindst - hvilken træningsform der gør dig glad og giver dig mere overskud til alt det andet i dit liv.

Der er naturligvis også visse hensyn du skal tage til din krop, hvis du er i gang med en genoptræningsproces eller hvis du skal i gang igen efter en fødsel. Lyt til din krop og mærk efter. Kroppen er genialt indrettet og skal nok fortælle dig, hvis du lægger for hårdt ud. Vores instruktører vil også hjælpe dig med at træffe det rigtige valg af træningsform og intensitet.